in

Beli Khemah Ketika Sale 11.11. Bila Sampai Muat Kepala Dia Ja

Khemah

Beberapa hari lepas, Sale 11.11 adalah antara yang dinantikan oleh pembeli dalam talian di seluruh dunia kerana diskaunnya yang sangat murah. Namun kena kena beringat, walaupun ditawarkan dengan harga yang murah, namun tak semua yang kita beli adalah seperti yang kita harapkan.

Hanya Dapat Khemah Kecil

Inilah yang terjadi baru-baru ini kepada seorang lelaki di Thailand. Semasa Sale 11.11 tersebut, beliau telah membeli khemah dan telah bercadang untuk menggunakannya untuk aktiviti perkhemahan bersama teman wanitanya, seperti yang dilapurkan oleh Sin Chew Daily.

khemah dalam talian
Nak gelak ke nak nangis ni…

Apabila barang yang dipesan telah sampai kepadanya, ianya tidak seperti yang dia bayangkan. Apa tidaknya, khemah yang diberikan kepada itu saiznya sangat kecil yang mana ia hanya muat kepalanya sahaja. Agak-agak dia nangis ke gelak?

Katanya dia terkejut apabila mendapati sαiznya terlalu kecil dan tidak seperti yang dia fikirkan. Dia tertanya-tanya adakah kesilapannya ketika membeli kerana tidak tengok terlebih dulu?

Ini kerana khemαh yang sampai padanya seolah-olah untuk binatang belaan seperti αnjing atau kucing. Bukannya untuk kegunaan manusia.

Hantaran lelaki tersebut telah mendapat sambutan dari net!zen dan ada yang cuba memujuk lelaki ini dengan berkata “at least dapatlah rehatkan kepala dalam khemah tu”. Alahai kesiannya pulak.

Sumber: Dedαh

Baca:

Tips Beli Dalam Talian:

1. Periksa ukuran barang tersebut
2. Tengok review dari pembeli terdahulu.
3. Mesej dan bertanya kepada penjual.

Sekurang-kurangnya, jika barang yang sampai tidak berkualiti, boleh juga digunakan walaupun untuk sekali kerana ianya berbaloi dengan harga yang dibayar.

Written by Admin

Saya orang biasa sahaja namun berminat dalam bidang penulisan. Hanya menulis jika ada kelapangan.

terjatuh

Pesakit C0VID-19 Parah Terjatuh Dari Tingkat 6 Hospital di Sabah

Hafizul Hakim

Hafizul Hakim Terima Tawaran Lumayan