in ,

Kajian Mendapati Wanita Gemuk Lebih Membahagiakan Suami 10 Kali Ganda

Wanita Gemuk Lebih Bahagiakan Suami

Ramai para isteri sebenarnya merasa rendah diri jika tubuh mereka agak berisi atau gemuk. Apatah lagi selepas mendapat cahayamata bentuk badan akan berubah terus berbanding sebelumnya.

Bahkan bukan hanya sekadar hilang keyakinan diri, ada juga para isteri yang stres dengan masalah berat badan berlebihan kerana mereka bimbang terhadap penerimaan suami yang sudah tentu mahukan isteri yang cantik dan langsing.

WANITA GEMUK LEBIH MEMBAHAGIAKAN SUAMI?

Tetapi sebenarnya menurut satu kajian anda mungkin akan lebih redha dan tidak menjadikan bentuk badan anda sebagai satu masalah. Hasil kajian itu mendapati wanita gemuk lebih membahagiakan suami 10 kali ganda.

Memetik laporan Daily Times melalui hasil kajian yang dilakukan oleh Dr Filemón Alvarado dan Dr. Edgardo Morales dari Departemen Psikologi Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM), Mexico mendapati wanita gemuk lebih membahagiakan suami.

wanita gemuk lebih membahagiakan suami
lelaki yang mempunyai isteri gemul lebih bahagia?

SUAMI LEBIH CERIA

Menurut kajian tersebut, lelaki yang berkahwin dengan wanita gemuk atau isterinya gemuk lebih ceria, mudah senyum dan lebih baik dalam menghadapi masalah berbanding dengan lelaki yang menjalinkan hubungan dengan wanita yang kurus dan langsing.

“Wanita kurus selalunya kurang ramah dan kurang ekspresif dengan emosi mereka. Sedangkan wanita gemuk lebih yakin pada diri mereka sendiri”. kata pengkaji.

Kajian tersebut juga menunjukkan bahawa wanita berbadan gemuk juga mampu menangani keperluan pasangannya dengan lebih baik.

Jadi kepada isteri-isteri yang ketika ini sedang stres dengan kerana diet tidak juga turun-turun dan masih berisi atau gemuk, anda dinasihatkan agar tidak perlulah terlalu risau dengan bentuk tubuh yang anda miliki selagi tidak terlalu obes dan berpenyakit.

Ingat – CHUBBY ITU SEKSI! Sudah tentu suami anda suka jika anda mengenakan pakaian yang bersesuaian dengan tubuh anda. Tak percaya, sila cuba dulu dengan cara memilih pakaian.

Apa Pendapat Anda? Sila LIKE dan SHARE jika anda rasa kajian mengatakan bahawa wanita gemuk lebih membahagiakan suami itu betul.

Terima kasih kerana membaca di Suka Viral.

Baca Juga – Kajian Mendapati Wanita Yang Memiliki Punggung Besar Lebih Sihat dan Bijak

Sumber: Sehinggit

Written by Admin

Saya orang biasa yang ada perlindungan takaful dan insurans. Suka travel seperti orang lain. Pernah naik flight untuk travel seperti Air Asia, Malindo, Malaysia Airlines dan Fire Fly. Nak cuba juga naik Scoot, Singapore Airlines, Qantas, Thai Airways, British dan sebagainya namun belum ada rezeki. Selain nasi sebagai makanan utama suka juga makan KFC, Mc Donalds dan sesekali Burger Kings. Minat bermain forex tapi tak pandai. Mempunyai akaun simpanan seperti Maybank, CIMB Bank, Hong Leong Bank dan AmBank tetapi duit belum tentu ada. Membeli belah dengan kemudahan kad debit. Tak pernah cuba kad kredit atau lain-lain kad.

Kisah Imam Abu Hanifah Malukan Ulama Sesat

Kisah Budak Kecil (Imam Abu Hanifah) Malukan Ulama Sombong & Sesat

Pranita memluk agama islam

“Alhamdulillah” Pranita Memeluk Agama Islam di MINDEF